viernes, 26 de noviembre de 2010

MARÍA VASCO


María Vasco va ser la primera atleta catalana i espanyola en aconseguir una medalla a uns Jocs Olímpics. Concretament va ser a Sidney 2000, medalla de bronze. També va obtenir la mateixa posició als Mundials d'Osaka, el 2007. Amb 35 anys a punt de fer encara té ganes de continuar, tot i que es va iniciar en això de la marxa als 10 anys, ara fa ja 25!!! I vol arribar amb opcions d'estar a dalt a Londres 2012. Ahir vam fer una entrevista a la marxadora de Viladecans amb el Ferran, company meu d'esports. És per fer un reportatge que ja penjaré quan estigui acabat. Vam quedar a uns horts aprop d'on ella viu, a Viladecans ("Parece que os llevo al huerto", deia divertida). Per ser una atleta d'elit, demostra molt també com a persona i ens va permetre conèixer una miqueta més a la María, com diu ella, i a l'atleta, evidentment.

Em va fer molta gràcia que, com que aquesta temperada és molt llarga (el Mundial de Daegu, al Japó, no és fins el mes de setembre), pràcticament no fa marxa ara, sinó que fa d'altres disciplines: piscina, elíptica...i córrer. Més curiós va ser quan em va dir que està apuntada a la Mitja Marató de Mataró, en la que pròximament hi prendre part. Diu que no sap com es troba, però que voldria fer menys d'1hora 25 (el seu rècord és d'1h 21). Si va una mica més lenta intentaré seguir-la. Si no, ens haurem de treure el barret i felicitar-la quan acabi.


La foto correspon als Europeus d'Atletisme de Barcelona 2010, amb la mascota, Barni. Lamentablement va haver d'abandonar la cursa per una lesió.

3 comentarios:

  1. 1h:25'? Doncs tu i l'Ernest la podeu seguir i que us faci de llebre. Jo ja no m'ho plantejo perquè no estic per a aquests trotes.
    Sort.

    ResponderEliminar
  2. Jo crec que encara tampoco estic per aquests trotes. Ahir vaig voler provar-me i o bé descanso molt i recarrego piles o apropar-me a la 1h30min serà complicat, tot i "jugar a casa". Ja veurem com em trobo. A més, de fet fa poc més d'un mes que he començat a entrenar-me. Ja veurem ,doncs...

    ResponderEliminar
  3. Veig molt nivell a la Mitja de Mataró...
    Si vols Raúl, hem fet una "quedada" al "Bar Cafetería Salón de The",(això es el que diu al rètol d'entrada, crec), a les 09h00. Es a Alfons X, molt a prop de la sortida.
    Una abraçada, i fins diumenge!.

    ResponderEliminar