miércoles, 22 de diciembre de 2010

SANT SILVESTRE DEL MASNOU Primera cursa de 5 quilòmetres

Doncs sí, no he fet mai una cursa de 5km com a tal. Puc presumir d’haver fet una marató, alguna mitja i més de 10, però no una de 5. Sí que he participat dos anys en la Cursa Barça-L’Illa (que aquest any ja no es va celebrar) i que tenia un recorregut de 7km, però crec no ha sortit mai aquesta opció. De fet, no tinc gaire clar el temps que tinc en aquesta distància. Mirant el meu arxiu no he baixat dels 19 minuts perquè el meu millor temps en 10km són 38:27 de la Cursa de Bombers d’enguany, amb dos parcials de 19:16 i 19:11. Per tant, l’objectiu de marca seria baixar de 19 minuts. Ara bé, “alerta”, com diria el Monegal, la cursa en realitat té 5.050 metres. Ep! 50 metres són 50 metres. Necessites com a mínim entre 10 i 12 segons per recórrer aquests metres a la velocitat mitjana de la cursa, o sigui a 3:45 per km per tal de rebaixar aquest temps. Ai, ai, ai! Que no serà fàcil. Qui deia que ho seria? És un repte més, interessant, ja que a més permetrà saber com estic de cara a “l’altra Sant Silvestre”, la de Barcelona, que és de 10km i que promet ser interessant. Llàstima de no fer primer la de Barcelona, ja que després d’una mitja marató, una de 10 sembla “fàcil”, je,je. Amb la de 5km ni ens adonarem i ja estarem a l’arribada. Aquesta cursa serà també especial per a una amiga meva que hi participarà per primera vegada en una cursa. L’he donat alguns consell i escalfarem junts. A veure què tal i si tens sort, Esther!!!

La foto és un préstec de la pàgina web oficial de l'edició de l'any passat.

2 comentarios:

  1. Com dius, i al ritme que dius que aniràs, veuràs que no te n'adonaràs i ja hauràs acabat. Jo n'he fet una també d'aquesta distància (l'única del meu historial), la Sant Silvestre de Berga de l'any passat, i no em va anar pas gens malament. És clar que tampoc com per baixar dels 20 minuts però no crec que trigués gaire més dels 21'.

    Tot sigui per provar nous reptes. Agafant-ho amb bona filosofia, tot ajuda.

    Salutacions.

    ResponderEliminar
  2. Gràcies, Joan Carles. Ja us explicaré què tal després dels torrons. A veure si som capaços de fer alguna cosa amb cara i ulls...
    BON NADAL A TOTHOM!!!

    ResponderEliminar