lunes, 28 de febrero de 2011

DOS TESTS PREVIS A LA MARATÓ

Bé, ja estem a punt a punt de la marató. A només 7 dies (o menys si llegeixes això més tard de dilluns...). Nervis? Suposo. Sensacions? Bones. I dic bones perquè no voldria pas pensar que són molt bones perquè els últims dos tests han estat molt satisfactoris.

Divendres vaig fer 15km (1h10), amb dues sèries de 5.000. La primera, 21:14 (a 4:15), i la segona, 21:04 (a 4:05), una mica més lent del que em marcava el meu planning, però el que tinc és per baixar de 3 hores i l'he adaptat una mica.
Diumenge, prop de 19km (1h30min), però el més important van ser els 14km a ritme de marató, a 4:30. 1hora i 3 minuts en total, ho vaig clavar com si fos un rellotge suís d'aquells precisos.

Per tant, resultats més que satisfactoris. Ara queda una tirada demà dimarts amb el Juan Carlos, que vol fer marca a Caldetes. L'entrenament l'intentarem fer a 4:50, uns 10km, per tant, assequible. I dimecres, depenent de com estigui, escalfament i algunes sèries de 1.000 segons marca el plànning. Divendres, poca cosa i algunes rectes per tenir-ho tot a punt de cara a diumenge.

Per cert, tinc un dubte "existencial" sobre els gels i el seu ús i conveniència, ja que no els he fet servir maix i no tinc molt clar ni quan, ni quants, ni si són especialment útils. En aquest sentit no sóc gaire partidari, bàsicament per desconeixement. Ja direu si en sabeu del tema.



1 comentario:

  1. Hola Raúl: sobre gels i altres potingues d'aquestes no entenc gaire i no sabria què dir-te. Quan vaig córrer la marató l'any passat em vaig prendre uns quants, sempre els mateixos per no fer barreges, i que ja hagués provat abans en les sessions específiques que vam fer de cara a la marató. No sé si em van anar bé o no perquè des del km. 35 les cames em van pesar d'allò més però és clar, com era la meva primera marató no tinc cap altra referència.

    Els vaig provar de nou a la recent mitja de Balaguer i crec -o m'agradaria creure-ho- que em van anar bé, sobretot a partir del qm. 15 més o menys. Potser són un placebo però si tot i així funcionen, per què no? Això sí, evitaria molt la barreja: ara una barra, ara un gel, una gominola amb sucre, etc.

    Ja veus que no et sóc de molta ajuda.

    ResponderEliminar