miércoles, 6 de febrero de 2013

MITJA MARATÓ DE GRANOLLERS Segundas partes fueron... muy buenas


Y tan buenas. El subtítulo de esta entrada (con retraso) tiene que ver con el perfil de la prueba. Un perfil “negativo”. Es decir, primero se sube (desnivel positivo) y luego se baja (negativo). Evidentmente, no hay nada negativo en ello siempre y cuando guardes fuerzas para la segunda parte de la prueba. Yo lo hice y tuve premio. El premio fue una nueva mejor marca personal, 1h20:31, rebajando en más de 40 segundos la anterior.

MULTITUD
Granollers es así. Multitudinaria (agobiante por momentos). Nos reunimos un montón del equipo pero claro, unos aparcan aquí, otros allí, otro llega tarde, otros quieren calentar, los otros dejar las cosas en el guardarropa. Un jaleo, en parte divertido, pero un jaleo. Aun así, conseguimos hacer alguna foto de algunos de los participatntes (hubo más)  Luego cada uno a buscar su cajón y a ponerse las pilas.
Yo hice un calentamiento pésimo. Apenas cinco minutos corriendo, unos cuantos estiramientos y poco más. Fotos y para el primer cajón. En el mismo me encuentro con Guillem, que está saliendo de una lesión y que decide acompañarme hasta que el cuerpo le aguante … pues vaya aguante que tiene.



LA SUBIDA
Viento, bastante frío (aunque soportable) y un perfil exigente nos espero en los primeros 11km. Hay bajadas, pero el perfil es de subida casi continua hasta La Garriga. Los km van sumando y no me encuentro perfecto. El viento molesta, el ritmo es alto, pero no sé si me dará para luego mejorar marca. La idea era ir entre 3:50 y 3:55, pero no es fácil. Empezamos lentos, pero enseguida encontramos el ritmo. Un ritmo por momentos cansino, que nos obliga a apretar los dientes.. De hecho, no conseguimos siempre mantener el ritmo y en el km 10, cuando mi idea era acercarme a los 38 minutos, voy unos 30 segundos por encima. Guillem ha hecho la goma en algún momento y vamos juntos desde el 9. En el 11 no mejoramos (de hecho lo hacemos en casi 4 minutos) Hoy será “caro” bajar la marca.
LA BAJADA
Pero la vuelta a Granollers lo cambia todo. Casi sin darme cuenta empiezo a ir rápido. A Guillem lo pierdo de vista y me sabe mal por él pero sólo voy con una idea. Tengo que ir muy rápido. Tanto, que por momentos me pongo por debajo de 3:40, incluso un poquito por encima de 3:30. ¿No iré demasiado rápido? Llego al km 12 y tengo que seguir a este ritmo para mantener opciones. Voy superando a rivales, avanzo muy rápido. Mi objetivo se reduce al 15, luego al 18 y así para no pensar en cómo tengo que ir para no ver en el crono final 1h21, sino un minuto menos. Sigo calculando mentalmento y tengo que mantenerme cerca de esos 3:40 para bajar marca. Pues nada, a tope. A pesar de algún pequeño repecho el recorrido es favorable en todo momento. Al llegar a Les Franqueses parece que ya acabas y no, aún quedan 2km por delante.
EL PÚBLICO
Otra cosa que hace especial esta carrera es el público, la gente te anima constantemente, sobre todo en la parte final, que es cuando vas más justo de fuerzas, en teoría. El corazón va bien, las piernas aguantan, y el público te lleva en volandas. Voy sumando metros escuchando de vez en cuando mi nombre en un grito de ánimo (y eso que voy con la música, que por momentos me ayuda, ya que es una canción muy “cañera”). Aprieto los dientes y sigo sumando hasta ver el arco del final, aunque en realidad el arco está antes… Miro arriba en el reloj, miro mi crono y mi satisfacción es plena. 1h20:31  ¡Perfecto! He hecho los últimos 10km en 36:22, la misma marca que en Bombers el año pasado, y a tan sólo 8 segundos de mi mejor marca en 10km en la cursa dels Nassos. Increible. Posición 203 de 9.238 que acabaron la prueba y el 90 de mi categoría, veteranos. No está mal...
Analizando los resultados advierto algo que da muestras del tipo de carrera que hice. 
Parciales y posición cada 5km:
19:45 (@3:56-289)-39:46 (20:01, @4:00-272)-58:38 (18:52 @3:46-232)-1h16:45(17:07 @ 3:37-204)
El último km y poco salió a 3:25!!! Evolución (a excepción del segundo 5.000) y mejora ostensible en la clasificación, 86 puestos en 16km, no está nada mal).
EL FINAL
Al llegar me encuentro con Roman, la “locomotora suiza”, que ha pulverizado también su marca y la ha dejado en poco más de 1h15. Hoy ha sido el mejor de los Ashi Running, pero no el único que ha conseguido un gran resultado. Mejores marcas para Ernest o Xavi, por destacar alguno, o primera carrera de Àngels (1h48, increíble). Guillem llega 1 minuto y poco después, contento de su rendimiento. Seguro que mejorará su marca en poco tiempo, a la que pueda entrenar bien con normalidad.
El final es un poco caótico, otra vez. Mucha gente, los encuentros son difíciles y tenemos prisa. Cuando llega Juan Carlos (1h48, no está mal para llevar poco más de un mes entrenando con regularidad después de lesiones y problemas).

Granollers vuelve a demostrar que es una carrera especial.

12 comentarios:

  1. Raúl! Al Km11 vas encendre el motor o què?? Només faltaria que et sabés greu deixar-me! A mi m'hagués sabut greu que et quedessis i no aprofitessis les teves forces...
    Vas fer una cursa perfecte estratègicament, i els teus darrers 10Km són de traca!

    Per cert, ara mateix les nostres millors marques en 10Km, Mitja i Marató es diferencien en 2 segons la que més! Però això durarà ben poc, perquè en els propers 2 mesos de ben segur que milloraràs molt les teves marques. N'estic convençut!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. No sé si t'he agrait prou l'ajuda en determinats moments. Tapant l'aire, portant el ritme quan més em costava...
      Millori o no les marques fa molta gràcia que siguin tan similars les nostres marques actuals. Si et mantens o millores una mica, de ben segur que no es diferenciaran tant.

      Eliminar
  2. ¡Quina segona meitat! Realment increible.
    Moltes felicitats per la teva nova millor marca. Gran Mitja la de Granollers.
    Ho portes molt bé pel teu objectiu de cara al 17 de març.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gràcies, Gemma. Jo mateix em vaig sorprendre molt, la veritat. A veure, anem bé per a la marató, però pas a pas.

      Eliminar
  3. Sembla que duiumenge vas córrer dues curses: una de manteniment fins a La Garriga i una altra, a tota castanya fins a l'arribada. La baixada, el vent a favor i el cronòmetre donen moooooltes ales.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ja anava amb la idea de fer això, però no amb aquesta diferència, la veritat. No m'ho pensava pas que faria la segona meitat com la vaig fer!!! Però em sembla que a molta gent li va passar una cosa similar.

      Eliminar
  4. Collonsss! ets com un míssil! Pensa que vas trigar només 10 minuts que el guanyador i això dividit pel quilòmetres totals, a menys d'1 minut / km. D'aquí poc ja et veig enxampant-los. En un parell d'anys faràs de llebre i en tres hauran de contractar una per tu per mirar de batre el rècord de la cursa.
    Sincerament, enhorabona.
    JC (Marathon man)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. No siguis tan optimista, Joan Carles. El kenyà Kiprotich va fer 1h01... tot i que no li resto mèrit a la classificació. Estic molt content de la meva evolució. Moltes gràcies. Seguim en pla "marquitis", però molt orgullós.

      Eliminar
  5. Raül,l'altre dia et vaig veure a la mitja de Granollers.No em coneixes però sempre segueixo el teu blog i volia donar-te l'enhorabona però després havies desaparegut i ja no et vaig veure.Veig a la foto que tenies el dorsal vermell.Com ho vas fer?Pq a l'inscriure't només podies posar com a molt menys d'hora 30 i a mi em van dir que els vermells eren pels convidats i atletes d'elit...D'altra banda enhorabona per les marques.Jo estic preparant tmb la Marató de Barcelona i vaig fer Granollers en 1h31min.Si la gent hagués respectat els calaixos molt probablements hagués baixat dels 90 min.Ara faré els 30km.la Maratest de Barcelona i la Mitja de Cambrils per enllestir la preparació.Aquesta última però la faré a ritme de Marató, és a dir, més suau.Volia fer la Mitja de Barcelona però tampoc vull competir tant i més quan vaig veure que la inscripció eren 30 euros!S'han tornat bojos o què?L'any passat ja la vaig fer i cal dir que per rebaixar temps és millor que Granollers i tot!

    En fi, enhorabona per les teves cròniques i per les teves marques. Per cert, jo també sóc periodista!

    Salut!

    Bernat.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Llàstima de no haver-te pogut conèixer, Bernat. A veure si coincidim en una altra, tot i que em sembla que fins a la marató no fem les mateixes curses. Em reservo per a la mitja de Barcelona i potser faré la de Caldetes, de 10km, perquè em fa molta il·lusió. Fa molt temps que la faig i l'ambient m'agrada molt.
      No recordo haver fet res "estrany" per estar el calaix vermell. No sé si van mirar la marca de l'any passat. No t'ho sabria dir.
      A veure si coincidim, company de "feina". Per cert, on treballes si es pot saber? Si no, ja coincidirem en alguna i en parlarem. Gràcies!

      Eliminar
  6. Treballo a l'Ajuntament de Sant Cugat, lloc on visc a departament de comunicació.Tu?
    Si no l'has fet mai et recomano la mitja de Sant Cugat.Aquí fer marca és impossible pq Sant Cugat no en té res de pla. També està mb la Sant Silvestre encara que entenc que molta gent fa la De Barcelona pq el recorregut és planer.En vàries de 10km.ja he baixat de 40 min. però a Sant Cugat encara no.El perfil no hi ajuda gens. De totes maneres, és una ciutat que et recomano.

    L'has fet mai la Maratest?Jo la faig pq són 30km.i pot ser un bon test no?

    Gràcies.

    Bernat.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Jo treballo a BTV com a periodista esportiu. No he fet mai cap cursa a Sant Cugat, tot i que la mitja l'he pensada de fer algun cop.
      La maratest no l'he feta mai, però una bona tirada llarga pot anar bé. Jo l'he feta pel meu compte i bé. Que vagi molt bé i seguim en contacte.

      Eliminar