lunes, 12 de mayo de 2014

Nueva marca personal (aunque de bajada) Cursa Dir-Guàrdia Urbana 2014


No me esperaba disputar esta carrera, ya que no estaba inscrito, pero participé en un concurso de Facebook de Barcelonetas y me tocó. De ahí que, sin quererlo ni casi saberlo, me puse manos a la obra para buscar el punto de forma durante la semana.
La Cursa Dir-Guàrdia Urbana transcurre por la Diagonal casi de punta a punta y con un desnivel negativo que parece más de lo que es. En realidad, se bajan 95 metros, mientras que se suben 55, por lo que "tan sólo" hablamos de 40 metros, pero se nota.


En la salida, casi hay que buscarme, pero estoy ahí en la primera línea.
Foto Mundo Deportivo

Mi táctica, al contrario que otras veces, era salir "escopetado" para intentar marcar un ritmo constante y rápido en los primeros 5km, los que tienen un perfil más favorable (50 metros netos de bajada, o lo que es lo mismo, un 1%). Así pues, me puse a mitad de carrera con 17:34 (una media de casi 3:31 por kilómetro). La idea era intentar mantener el ritmo hasta el km 7 u 8. Lo conseguí hasta el 7 y luego venía la parte desde Glòries hasta Diagonal Mar, que sé que se hace muy larga.
La segunda parte de la Diagonal. Foto Correaloscuarenta.

Fui mirando los tiempos con los kilómetros de carrera y vi que iba muy sobrado para acercarme a 35 minutos, pero no miré los tiempos que me marcada el Fore. Había un decalaje de unos 150 metros, cosa que me extrañaba porque normalmente es al revés, primero el reloj y luego el kilómetro de carrera.
En el último kilómetro me "piqué" con un chico (Gerard Claramunt), de categoría junior, y nos plantamos los dos en la recta final muy igualados.
El "pique" final con Gerard Claramunt. Foto Mundo Deportivo

La sorpresa fue escuchar por megafonía que la primera clasificada femenina había hecho 35 y poco. Después del estupor, lo di todo para acabar en 35:32, pegadito a Gerard, que quedó delante. Miré el Garmin y vi que marcaba 10,03km por lo que el recorrido total estaba bien.
Dándolo todo en el tramo final. Foto Mundo Deportivo

El resultado final me satisface porque supone una nueva marca, por cuatro segundos, de la conseguida en Bombers. En la clasificación acabé el 30º de 5.426 y el 11º de mi categoría. Pese a la "estrategia inversa" utilizada esta vez, he vuelto a conseguir recuperar posiciones desde la mitad de la carrera. Del puesto número 42 al 30. 





4 comentarios:

  1. Moltes felicitats!!
    L'any passat vaig participar-hi i també vaig millorar la meva marca. És un bon perfil.
    Aquest any, per principis, no he volgut fer-la, trobo que s'han passat molt en el preu respecte 2013, crec que ens estan prenent el número a tots plegats. Però si et regalen el dorsal... això ja és una altra història. ;-)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Estic amb tu, Gemma. Últimament les curses tenen preus desorbitats i cada vegada més busco una bona relació qualitat-preu. Si surt gratis per qualsevol motiu, tampoc no em fa res...

      Eliminar
  2. Enhorabona Raül.Jo la vaig fer l'any passat però el fet que no sigui vàlida ja desmotiva força.Està homologada però no és vàlida de cara a calaixos de sortida.En aquesta hi tinc el millor temps q són 38.11 però considero més valida la d Montmelo Bombers o Snt Silvestre Sant Cugat on tinc 38.52.

    Nosaltres aquest cap de setmana vam anar a la Fageda d'en Jordà a passar el cap de setmana allà i a fer la cursa de 29km.de trail.Cursa duríssima amb 1400m.desnivell positiu i uns quants més si sumes el negatiu.La cursa va ser dissabte a les 16 hores i jo que vaig quedar entre els 30 primers de 200 vaig fer 3h.18'.Imaginat la duresa de la prova.Autèntiques parets que només podies pujar agafante a arbres i caminant i que vrejaven diversos volcans.Preciosa!

    I aquest cap de setmana més muntanya amb els 24km.de el trencacoll!Ja veig que tu no deixes de banda mai l'asfalt e jeje!

    1 abraçada.

    Bernat.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gràcies, Bernat, i enhorabona a tu també per la cursa de la Fageda. M'ho vaig pensar, però no podia anar per compromisos familiars, però em ve molt de gust muntanya, no et pensis. Jo vaig fer fa dos anys la versió curta i em va agradar força. La llarga, si la tornen a fer, la intentaré córrer un altre any. Aquesta, tal com has llegit, va caure gràcies al sorteig, si no, no hi hagués anat. Jo no la comptabilitzo com a rècord personal.

      Eliminar